středa 28. května 2014

Deltora - Lesy Hrůzovlády

Tuto knížku jsem četla už asi loni, ale ráda bych sem přidala recenze na celou sérii, takže začnu hezky popořádku :). Deltoru jsem už kdysi četla na základní škole a vím, že se mi moc líbila a ani teď mě nezklamala :).

Název: Bájná země Deltora - Lesy hrůzovlády
Autor: Emily Roddaová
Počet stran: 125
Nakladatelství: Fragment


Po záhadné nemoci umírá král Alton i jeho manželka. Trůn Deltory přebírá princ Endon, který je ještě dítě. Vyrůstá na zámku společně se svým přítelem Jarredem a rádcem Prandinem. Brzy je princ Endon korunován na krále. Prandin pak záhy poté zajistí, aby vyhnali Jarreda z paláce kvůli údajné zradě. Jarred tak prchá za královské hradby do vesnice.
Sedm let po korunovaci krále Endona se ale začnou dít děsivé věci. Král Endon nechá Jarredovi vzkaz, že je v nebezpečí. Jarred se hned vydává na hrad. Zjišťuje, že se země Deltory zmocňuje Pán stínů, který měl na hradě celou dobu pomocníka - rádce Prandina. Endon s manželkou a Jarredem prchají z hradu a hledají si úkryt.
O několik let později se Jarredův syn Lief a jeho pomocník Barda vydávají hledat drahokamy do kouzelného pásu Deltory. Ty totiž byly rozházeny po celé zemi v den, kdy nastoupil na trůn Pán stínů. A aby ho mohli porazit, musí se všech sedm drahokamů usadit zpět do pásu, který obleče právoplatný dědic trůnu. Jen tak osvobodí Deltoru od nepřítelova sužování.
Jejich první cesta vede do Lesů hrůzovlády, kde potkávají Jasmínu. Ta od mala sama vyrůstá v lesích a rozumí zvířatům i stromům. Připojí se k Leifovi s Bardou a společně pátrají po ztraceném drahokamu. Podaří se jím ale projít přes všechna nebezpečí a získat drahocenný topas?




Deltora se mi velmi líbí. Má zajímavý námět a i když je to pro čtenáře od 9 let, tak jsem si při čtení krásně odpočinula. Kniha čtenáře taky nutí k rozluštění např. tajných psaní a trénuje tak Vaši mysl.

Lief je na počátku cesty dítě, ale jak čas postupuje, stává se z něj už vyzrálejší chlapec. A i když má hodněkrát strach, nalezne v sobě odvahu, díky které má možnost zachránit přátele.

Barda se dříve vydával za žebráka a dával na Liefa pozor, když se toulal po vesnici. A i teď na cestě za drahokamy je jeho důležitý ochránce.

Jasmína vyrůstala sama v Lesích hrůzovlády. Umí mluvit s přírodou. Má dva nejvěrnější společníky - havrana Kreje a malé chlupaté stvoření jménem Fili.


Kniha je psaná velmi čtivě a čtenáře tu čeká jedno překvapení za druhým. Jako oddechové čtení je to velmi dobrá volba.

Na knize se mi také moc líbí její obálka. Čtenáři tak prozradí, s kým (čím) se bude muset Lief s Bardou a Jasmínou utkat, aby získali drahokam.

Celkově knize nemohu nic vytknout. Sice byste tu marně hledali nějakou hlubokou myšlenku, ale ta tu ani být neměla. Možná náročnějším čtenářům nebude vyhovovat malý počet stran, mě to ale od čtení neodradilo a opravdu jsem si příběh vychutnala. Já osobně mohu všem tuto knihu doporučit :).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)