neděle 30. listopadu 2014

Poselství jednorožců - Zrádné hory Dragor

Před pár minutami jsem dočetla druhý díl Poselství jednorožců. A jaký byl? To se dočtete níže.

Název: Poselství jednorožců - Zrádné hory Dragor
Autor: Michaela Burdová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 336

Vydejte se za dobrodružstvím do Lilandgarie, země posvátných jednorožců!

I když elfská princezna našla ztraceného posvátného jednorožce, její cesta ještě zdaleka nekončí. Musí se s jednorožcem dostat přes zrádné hory Dragor, kde vládnou draci, aby ho mohla vrátit k jeho druhům. Avšak její přítel Veragorn před ní a přáteli něco skrývá. Tajemství, které může ohrozit soudržnost celé družiny. Království mezitím musí čelit blížící se válce s Černým čarodějem, jehož ohromná armáda se chystá zničit celou zemi. Jediná záchrana teď možná leží v rukou nevyzpytatelných draků. (oficiální anotace)


Druhý díl mě malinko zklamal. Na můj vkus byl totiž zbytečně moc dlouhý a občas mě nudily dlouhé popisy děje nebo prostředí. Mám raději, když příběh hezky svěže plyne. A další věc, co mě tam už upřímně štve, je neustále se opakující fráze: jednorožec je ztělesněním čistého dobra. Tahle věta tam je snad při každé zmínce o jednorožci.

Když ale pominu tyhle dvě negativní skutečnosti, tak je tu spousta věcí, která mě nadchla. Jednou z nich je Snížek. Je skvělé, že dostal v knize více prostoru a navíc se seznámil s dalším kočkorohem, který mu toho o jejich druhu hodně prozradil. Navíc na konci knihy je Sníh dokonce tak statečný, že se postaví i Dargwlkovi. Opravdu nádherný vývoj této postavy. 

Pak je tu Aranis, která začíná rozumět moci dobra a objevuje se u ní vcítění a empatie. Nadále je však tak křehká a něžná, ale odvážná jako v prvním dílu. Potom jsou tu sourozenci Lavril s Eleasem. Elease mám mnohem radši, má mnohem více elfské vlastnosti než jeho sestra. Falien se v tomto díle musí vypořádat s mnohými změnami a pomalu se z něj stává zralý muž. Dokonce začne důvěřovat Veraginovi a přestává ho tolik podezírat. Ovšem Veragin nám na konci dílu prozrazuje své temné tajemství a možná se některé věci v dalším díle změní. A naposledy tu je Temas, kentaur, který je mi velmi sympatický. Má veselou a statečnou povahu a v bitvě bojuje jako lev. 

Postav se tu objevuje celkem hodně, což činí knihu hezky pestrou. Až na ty části, kde se zdlouhavě popisuje děj, se mi kniha četla opravdu velmi dobře a plynně. A nakonec ten počet stran uběhl rychle jako nic.

Obálka trilogie i samotného se mi moc líbí. Myslím si, že obě se k Poselství jednorožců perfektně hodí. Navíc jsou takové jemné, jako jednorožec v knize. 

Celkově tedy mohu tuto knihu doporučit. Někomu třeba delší popisy děje nevadí, ba je dokonce vítá. Proto si myslím, že je dobré, když si každý udělá na knihu názor sám. Ale rozhodně stojí za přečtení.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Hodnocení: 75 %

PS: Omlouvám se, že u této recenze nejsou zatím fotky. Nebojte, snad už zítra budou :).

4 komentáře:

  1. Nečítala som, ani prvý diel, takže neviem posúdiť. Každopádne je škoda opakovania tej jednej vety, ale kniha aj tak vyzerá dosť dobre :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle sérii jsem četla někdy ve třinácti a pamatuju si, že se mi tehdy moc líbila. Nevím, jak bych na ni reagovala ted´. Vzpomínám si, že už tehdy pro mě byla Aranis až příliš dokonalá a moc jsem ji neměla ráda.
    Souhlasím, že knížky mají krásné obálky. A ještě víc se mi líbí to nevé vydání tři v jednom. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Sérii jsem nečetla, knihy mají krásné obálky, jen pozor na spoilery u postav ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K postavám jsem toho řekla nejmíň, co šlo. Jestli jsi nečetla první díl, tak Ti to o nich možná něco prozradí, ale víc mlžit kolem nich nebudu. Mně nepřijde, že bych tam měla nějaký spoiler. Nic zásadního jsem neprozradila.

      Vymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)