pátek 6. února 2015

Recenze: Vzkaz v láhvi

Název: Vzkaz v láhvi
Autor: Nicholas Sparks
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 332


Anotace:
Usmíval se, ale nepřistoupil k ní, jako by se bál, aby si nepřipadala jako v pasti.
Přesně tak si připadala, když se jeden druhému zadívali do očí. Okamžik se nezmohla na nic jiného, než na něj upřeně zírat. Navzdory skutečnosti, že ho viděla na obrázku, vypadal lépe, než očekávala, ačkoliv si nebyla jistá proč. Byl vysoký, se širokými rameny. Nebyl sice oslnivě krásný, ale tvář měl opálenou a ošlehanou, jako by si slunce a moře vybraly svou daň. Oči neměl zdaleka tak podmanivé jako kdysi David, ale rozhodně na něm bylo cosi přitažlivého. Něco mužného v tom, jak před ní stál. Rozpomněla se na svůj plán a zhluboka se nadechla. Ukázala na Happenstance.
,,Jen jsem obdivovala vaši loď. Je skutečně krásná."
,,Děkuju, to jste hodná, že to říkáte."
Jeho upřený pohled jako by odhaloval skutečnost a náhle to na ni padlo všechno najednou - nález láhve, rostoucí zvědavost, pátrání, které podstoupila, cesta do Wilmingtonu a nakonec tohle setkání v tváří v tvář. Přemohlo ji to. Zavřela oči a přistihla se, jak bojuje o to, aby opět získala sebeovládání. Prostě jenom nečekala, že se vše odehraje tak rychle...



Recenze:
Čas od času mám chuť číst o romantice. A přesně tak jsem si vybrala tuto knížku. Nicholas Sparks je podle mě autor, který nikdy nezklame.

Theresa Osborneová píše sloupky o rodičovství do novin Boston Times. Jednou, když je na dovolené u svojí kamarádky a zároveň nadřízené, objeví na pláži láhev se vzkazem. Po přečtení dopisu se jí rozechvěje srdce zvláštním smutkem, ale zároveň se začne ozývat i slabý hlásek zvědavosti. Kdo je ten muž, jménem Garrett, který tento dopis napsal? A tak ukáže tento dojemný vzkaz své kamarádce. A pak už vše směřuje krůček po krůčku k setkání Theresy a Garreta. Vše ale dopadne jinak, než by se mohlo zdát.

Knížka mě nesmírně bavila číst. I když jsem zpočátku narazila na nějakou větu, která mi nedávala moc smysl a musela jsem si ji přečíst alespoň jednou znovu. Brzy jsem ale stylu psaní propadla a všech 332 stran jsem měla velmi brzy přečtených. Stránky se mi skoro samy otáčely pod rukama.  



Hlavní postavou knihy je Theresa Osborneová. Pracuje v novinách Boston Times, kde vydává sloupky o rodičovství. Je jí přes třicet, ale pořád má krásnou postavu. Povahově je cílevědomá, ochotná, svědomitá a milující. Je rozvedená a má syna Kevina. Láhev se vzkazem ji změní celý život.
Na druhou stranu tu máme Garretta Blakea, který je odmalička spjat s oceánem. Vlastní obchod s potápěčskými věcmi, provozuje potápěčské kurzy a vlastní nádhernou loď s názvem Happenstance. Povahově je dobrosrdečný a laskavý, ale zároveň nešťastný muž, který prožil mnoho útrap.

Děj byl občas velmi předvídatelný, ale později to vyrovnal konec knihy, který jsem naprosto nečekala. V průběhu knihy ovšem nechyběla romantika, kterou jsem ocenila. Dokonce se tu objevily i peprnější pasáže.

Obálka knížky je nádherná. Velmi mě uchvátila svojí jednoduchostí a skrytým kouzlem. A i když jsou vyobrazené postavy starší, než jak je psáno v knize, rozhodně to na kráse této obálky neubírá.

Celkově se mi kniha velmi líbila a mohu ji doporučit všem romantickým duším a nadšencům Nicholase Sparkse.

Hodnocení: 4/5




3 komentáře:

  1. Když mám chuť na pravou romantiku, vždy sáhnu po Sparksovi, on prostě romány psát umí. Vzkaz v láhvi mám doma, ale ještě jsem se k němu nedostala. Ale věřím, že bude stejně skvělý jako ostatní :)

    OdpovědětVymazat
  2. Romantiku veľmi nečítam, ale ono z času na čas nie je zlé niečo si prečítať. Kniha vyzerá dobre, obálka ma síce veľmi neoslovila, avšak obsahovo to má niečo do seba :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Sparks je opravdu skvělý spisovatel. Romantické příběhy moc nevyhledávám, ale když mám opravdu chuť, sáhnu třeba po Poslední písni :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)