úterý 31. března 2015

Napínavé putování až do samotného středu Země!

Název: Cesta do středu Země
Autor: Jules Verne
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 273


Anotace:
Mladý muž jménem Axel spolu se svým strýcem Ottem Lidenbrockem nacházejí v jedné staré knize záhadný pergamen se zašifrovanými runami. Ani jeden z nich ovšem netuší, že tento dokument odstartuje jejich životní cestu ve stopách alchymisty Arneho Saknussena. Cestu do středu Země. Podaří se jim dojít až ke svému cíli? Ale ještě zásadnější otázka zní: dokáží se vrátit zpátky?


Recenze:
Vždycky jsem si přála přečíst nějakou knížku od Verna. A když se mi nabídla možnost od nakladatelství Omega, neváhala jsem ani chvilku.

Kniha mě uchvátila. Strašně moc mě bavila. Vždy jsem se nemohla dočkat, až se opět ponořím do jejího příběhu. A i když je to podle mě ten typ knihy, který musíte číst po kouskách a ne zhltnout celý naráz, ihned si mě získala. Napsaná byla velmi čtivě i přesto, že jsem občas narazila na větu, která mi (co se týče slovosledu) nedávala moc smysl.

Celou knihou čtenáře provádějí i velmi zajímavé černobílé ilustrace. Musím se přiznat, že jsem vždycky čekala na to, až tam nějaká bude. Strašně mě ji totiž bavilo zkoumat. Takže rozhodně milé zpestření už tak skvělé četby.


Velmi mě uchvátily všechny ty teorie a hypotézy ohledně geologie a vzniku Země. Opravdu jsem z knihy měla pocit, že profesor Lidenbrock je velice chytrý a vzdělaný muž. A tolikrát jsem si říkala, že Jules Verne má můj obdiv za to, že dokázal napsat takovouhle knihu. Věřím, že sám musel mít velké znalosti v tomto oboru.

Hlavní postavy jsou v této knize tři. Axel, mladý synovec profesora, který celý příběh vypráví. Občas strašně panikařil, ale tomu se asi nemohu divit. Alespoň byla každá postava jiná. Potom je tu vášnivý profesor Otto Lidenbrock, který má obrovské znalosti a ještě větší vůli, která je pevnější než cokoli na světě. Rozhodně mi byl inspirací. Nerad přiznává své chyby, což je u takového učence očekávané. A nakonec tichý průvodce a doprovod v podobě islandského muže jménem Hans Bjelke. Tato postava mi byla neuvěřitelně sympatická. Však taky, kam by se asi naši přátelé dostali bez jeho doprovodu a ochranné ruky? Zahynuli by již na sestupu do chřtánu sopky. Hans je mlčenlivý, udělá cokoliv si pan Lidenbrock umane, nemá námitky a je velmi zručný. 

Obálka knihy je naprosto překrásná. Když mi kniha přišla, dočítala jsem ještě Poslední čarodějku. Při pohledu na Cestu do středu Země jsem měla chuť Čarodějku odložit a začíst se do tohoto zeleného skvostu. A i později, když už jsem měla knihu rozečtenou, jsem byla neustále přitahována magickým vzezřením knihy. Celkově celá edice je moc hezky graficky zpracovaná.


A další věc, co moc chválím je látková záložka. Perfektně praktická věc. Člověk pořád nemusí hledat papírovou záložku. Jediné, co mě u těchto záložek mrzí je to, že se na konci vždycky roztřepí. Někde jsem četla, že se má konec záložky před čtením zatavit nad plamenem, ale tak odvážná nejsem (v mých představách mi pak hoří celá kniha v ruce), takže jsem to nezkoušela.

Knihu doporučuji všem, protože se jedná o nevšední literární zážitek. Rozhodně stojí za přečtení :).

Hodnocení: 4/5

Mnohokrát děkuji nakladatelství Omega za zaslání recenzního výtisku.


Knihu Cesta do středu země můžete zakoupit v prodejnách a eshopu Knihy Dobrovský.

1 komentář:

  1. Verneho jsem ještě nikdy nečetla, i když většinu názvů jeho děl znám. Viděla jsem taky seriál Dva roky prázdnin a dodnes umím zpaměti na flétnu stejnojmennou skladbu. :) A vydání od Omega se mi strašně líbí. :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)