sobota 11. dubna 2015

Chcete udělat první krok k lepšímu životnímu stylu? Tady je!

Název: Dobře jíst, lépe se cítit
Autor: Judith Rodriguezová
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 144


Asi před dvěma měsíci jsem začala mít problémy se žaludkem. Zřejmě na mě dolehla nepravidelná strava, kterou bohužel neovlivním, dokud chodím na VŠ. Zničeho nic jsem nemohla jíst žádná smažená jídla a když jsem nějaké snědla, bylo mi z toho strašně špatně. A dokonce jsem nemohla pít moc mléko. A tak jsem byla nadšená, když mi nakladatelství Metafora nabídlo recenzní výtisk Dobře jíst, lépe se cítit.



Hned, co mi knížka přišla jsem se do ní s chutí pustila. Nejdříve jsem ji celou podrobně prolistovala a okamžitě mě uchvátila. Kniha je rozdělená do pěti kapitol. V každé z nich se dozvídáme spoustu nových informací. Např. v první kapitole nás kniha zasvětí do základů zdravé stravy, což mi moc pomohlo, protože díky tomu jsem si ucelila všechny informace.

V celé knížce najdeme spoustu rad, jak začít správně jíst, jak si připravovat jídlo atd. Navíc v každé kapitole je spousta tipů a několik receptů na jídla. V knize najdeme i různá doporučení, co dělat a co ne, čemu se vyhnout atd. A jsou tu i počítadla kalorií, která jsem zaujatě studovala. Např. jsem se dozvěděla, že 25g mléčné čokolády má o maličko méně kalorií, než čokoláda hořká. Ale naopak hořká čokoláda je mnohem zdravější. A mnoho dalších zajímavostí.


Další plus, které kniha má, je perfektní propracovanost co se týče grafiky. Je tu mnoho fotek, tabulek a ukázek jídel. Tím je všechno skvěle přehledné. A když se podíváte na fotku nějakého receptu, máte chuť si jít tohle jídlo hned uvařit. Prostě nádherná pestrobarevná kniha.

Jediné malilinkaté mínus, které jsem na knize našla, byly některé recepty nebo tipy na jídla, která jsou typická spíše v Americe, než tady u nás, takže si moc neumím představit jejich chuť. Ale díky tomu jsem se až z této knihy dozvěděla o quinoe, kterou rozhodně jednou vyzkouším.


Jsem velmi vděčná, že jsem měla možnost si tuto knihu přečíst. Velmi mi pomohla a rozhodně z ní budu i nadále v budoucnosti čerpat nápady a inspiraci. A bude užitečná nejen mě, ale i mým rodičům, kteří také musí změnit stravu. Takže děkuji!

Hodnocení knihy: 4/5


Knihu si můžete koupit zde.

2 komentáře:

  1. Quinoa je výborná. Sice je to jedno z těch dražších jídel, ale fakt stojí za to. Nejradši mám černou. Určitě můžu jen doporučit.

    OdpovědětVymazat
  2. Po této knize jsem taky už pokukovala, protože i já mám už nějakou dobu problémy žaludkem, zatím jsem se ještě neodhodlala, ale asi to prubnu, třeba mi to také pomůže :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)