sobota 27. června 2015

Příběh dvou dětí a jedné rusalky

Název: Kronika rodu Spiderwicků: A co bylo potom - Rusalčina píseň
Autor: Holly Blacková & Tony DiTerlizzi
Počet stran: 172
Nakladatelství: Knižní klub
 
 
Nicholas Vargas si po smrti své maminky slíbil, že už nebude tatínka zlobit. Jenže potom se tatínek znovu ožení a spolu s novou ženou se k nim do domu nastěhuje i Laurie, od teď jeho nevlastní potrhlá sestra. A nejen to, přinese sebou i Klíč k určování kouzelných tvorů ve světě kolem nás. Nick si myslí, že to jsou všechno pouhé žvásty a výmysly pro malé děti. Jenže brzy pochopí, jak moc se spletl. Nakonec bude muset porušit svůj slib a udělat s pomocí Laurie pár věcí, aby zachránili nejen rusalku v jejich tůňce, ale i jejich dům a životy.


Na první díl Kroniky rodu Spiderwicků s podtitulem A co bylo potom, jsem se velmi těšila. Jelikož mám doma už 5 dílů Kroniky rodu Spiderwicků, rozhodla jsem se zakoupit i její pokračování. Ale jakou mi to dalo práci, tyhle další knihy sehnat! Naštěstí se mi to podařilo a spolu s nimi jsem zakoupila i Klíč k určování kouzelných tvorů, ve který jsem už ani nedoufala. Ale o něm příště.
 
V Rusalčině písni se seznámíme s Nickem Vargasem a jeho nevlastní sestrou Laurie Vargasovou. Nick je oplácanější kluk, kterého baví hlavně počítačové hry a televize. Jeho sestra Laurie je potrhlá a věčně něco povídá o kouzelných bytostech. Když pak ale nevlastní sourozenci zjistí, že je to vše pravda, začnou se jim rýsovat charaktery. Musí prokázat spoustu odvahy a pevné vůle.
 
 
Byť je kniha spíše pro mladší čtenáře, dokázala i mě pohltit a vtáhnout do děje. Příběh se krásně čte, děj se plynule odvíjí a stránky se samy otáčejí. I tak jsem ale našla na knize dvě věci, které mi čtení rušily. Za prvé, občas se stalo, že děj jedné kapitoly byl podivně useknutý a navazoval v další kapitole. Několikrát jsem se musela podívat, jestli jsem nepřeskočila stránku. A za druhé, sem tam se vyskytla ilustrace, která měla být třeba až o kapitolu dál. Prostě najednou do toho příběhu nepatřila. Ale přes tyhle dvě drobnosti se mi knížka líbila a já jsem si její čtení vychutnala.
 
Moc se mi v knize líbily ilustrace, které skvěle podtrhovaly děj a pomáhaly čtenáři s fantazií. Navíc tak nějak naladily atmosféru autentičnosti, že se vše zdálo být uvěřitelnější. Moc ráda jsem ty obrázky zkoumala a vžívala se do situace.
 

 
Obálka knihy je krásná, laděná do mé nejoblíbenější barvy, do zelené. A taky se tu čtenář prvně setká s hlavními postavami, Nickem a Laurii. Grafické provedení se mi opravdu líbí.
 
Knihu mohu doporučit všem mladším čtenářům a všem čtenářům s fantazií :).
 
Hodnocení: 4/5
 
 

1 komentář:

  1. Nevím, jestli by se mi tahle knížka četla až tak dobře, ale měla bych začít číst nějaké fantasy knihy. Přece jenom už mi z té reality hrabe. :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)