středa 4. listopadu 2015

Když jste kyborg, připadá vám život nefér. Ale když o sobě zjistíte celou pravdu, máte pocit, že horší už to být nemůže.

Název: Cinder
Autor: Marissa Mayer
Série: Měsíční kroniky (1.díl)
Počet stran: 400
Nakladatelství: Egmont
Anotace:

Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody – mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci, díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou ve městě. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.

Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta“, kterou dosud nikdo nepřežil.
Ale netrvá dlouho a lékaři zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného.
Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet…

Recenze:
Už dlouho vím o sérii Měsíční kroniky. Často jsem slýchala, jak byli lidé po přečtení nadšení a jak moc se jim knihy líbily. Nedalo mi to a začala jsem se po nich taky pídit. Když jsem si přečetla anotaci k Cinder, říkala jsem si, že mě to bavit nebude. Číst o kyborcích? To rozhodně nebude pro mě. Ale jak jsem se spletla! 
(i naší Čiko se kniha líbila)
Marissa Mayerová vytvořila velice zajímavý svět, plný neotřelých nápadů a myšlenek. Strašlivá hrozba v podobě smrtelné nemoci Letumózy, krásný princ, sympatická mechanička a k tomu hrozivá měsíční královna Levana. A všechno tak perfektně propletené! I když ,,hlavní" tajemství knihy je čtenáři jasné už po přečtení několika málo stran, ale doopravdy se odhalí až na konci knihy. Nic to ale nemění na tom, že kniha se čte naprosto skvěle, strany rychle ubíhají a čtenář si celý příběh naprosto zamiluje. A sotva dočte Cinder, hned má chuť vzít do ruky druhý díl a číst dál, protože první díl končí opravdu hodně otevřeně.

Hlavní postavou knihy je Cinder, která je kyborg a živí se jako mechanička. A jelikož je kyborg, což lidé v jejím světě chápou spíš jako věc než bytost, patří své poručnici Adri. Ta se netají tím, že ji nemá ráda a trpí ji ve své domácnosti jen proto, že si to přál její zesnulý manžel. I přes nepříliš dobré vztahy v rodině je Cinder laskavá, odvážná a statečná. Opravdu jsem si ji oblíbila. 
Další neméně důležitou postavou je princ Kai, rozený sympaťák už od první věty. Občas mě svojí milou reakcí překvapil a několikrát i rozesmál. I jeho jsem si velmi oblíbila.
A nakonec měsíční královna Levana. Docela se těším, až si přečtu knihu Nejkrásnější, protože bych se o ní ráda dozvěděla víc. Ale rozhodně mi sympatická není.
Knihu mohu hodnotit jen kladně. Skrývá v sobě napínavý příběh, který ale není zbytečně složitý, takže celé dílo působí spíše jako oddechová četba. Přesto mi při čtení samou nervozitou občas zběsile  bušilo srdce nebo jsem se cítila neskutečně trapně (až se dostanete v příběhu k plesu, pochopíte). Cinder je prostě kniha, která vás pohltí a bude měnit vaše emoce jako na horské dráze. A až teď při psaní recenze jsem si všimla, že kniha má 400 stran. Vůbec bych to bývala netušila, protože jsem knihu měla docela rychle přečtenou.

Obálka je krásná, hezky sladěna do fialova. Častokrát jsem se na ni dívala a říkala si, že to je Cinder a přemýšlela o jejím příběhu. Vazba je brožovaná a i když tuhle variantu moc nemusím, přijde mi, že ke knize patří. O to větší pozor se ale na knihu musí dávat.
Hodnocení: 5/5
Děkuji portálu Megaknihy.cz za zaslání knihy na recenzi.


Knihu si můžete koupit -zde-.



5 komentářů:

  1. Skvělá recenze! K této sérii se taky musím už konečně dostat :D

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :D Já tuhle sérii přímo zbožňuji. Jen škoda, že vydání dalšího dílu tolik trvá, protože se už nemůžu dočkat :D

    OdpovědětVymazat
  3. Máme stejný názor, kniha je prostě super :)

    OdpovědětVymazat
  4. Je to skutočne výborná kniha, páči sa mi námet aj prevedenie, určite stojí za prečítanie :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná recenze a s těmi pocity máš pravdu, občas jsem se styděla za ni (Cinder) a cítila jsem, jak mi hoří tváře. Nebo jsem si nervózně kousala do tváří, když už to vypadalo, že pravda vyjde najevo a pak zase nic. :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)