čtvrtek 28. ledna 2016

Mlhovina

Název: Mlhovina
Autor: Amy Kathleen Rayen
Série: Vesmírná pouť
Díl: 1
Počet stran: 304
Nakladatelství: Knižní klub
Anotace
Planeta Země má nejlepší léta za sebou a vesmírem plují dva vícegenerační koráby s cílem osídlit Novou Zem. Ačkoli loď Nový obzor vyrazila na svou misi o rok dříve než Empyreum, obě se setkají ještě na cestě. A nepůjde o střet přátelský – osazenstvo Nového obzoru pod vedením despotické kapitánky Anne napadne posádku Empyrea a unese dívčí část posádky, mezi nimi i šestnáctiletou Wawerly. Příčina se brzy ozřejmí – ženy na Novém obzoru jsou neplodné… První část originální sci-fi trilogie o pouti za nadějí pro lidstvo nepostrádá napětí, milostný příběh, ale také zamyšlení nad tím, jak mohou ideologie ovládnout společnost jako celek i každého z nás.

Recenze
Na knihu Mlhovina jsem četla mnoho pochvalných recenzí. Proto, když jsem ji objevila v Levných knihách za pouhých 49 Kč, neváhala jsem a koupila si ji. Včera večer jsem ji dočetla a jsem z toho trošku rozpolcená. A proč? Čtěte dál a dozvíte se :). 
Hlavní hrdinkou knihy je Waverly, která chodí s chlapcem jménem Kieran. Waverly jsem si poměrně dost oblíbila. Byla neskutečně statečná, když je unesla posádka Nového obzoru. Zároveň ale pociťovala obrovský strach, díky čemuž byla její postava reálnější. Další vlastnost, kterou jsem na Waverly obdivovala byla odhodlanost. Nevzdávala se snažila se ze všech sil všechny zachránit a dostat domů.  Kierana jsem si taky oblíbila, ale na konci knihy z něj autorka udělá náboženského fanatika, což mi k němu absolutně nesedí. Podle mě autorka zničila zajímavý charakter. Poslední hlavní postavou je Seth, který má sklony k agresi, násilnostem a arogantnosti. Občas sice dokáže být i milý (hlavně pokud jde o Waverly), ale moje sympatie si nezískal.

Kniha je napsaná velmi čtivě. Střídá se vyprávění z pohledu Kierana, který spolu s chlapci zůstal na Empyreu a Waverly, která je s dívkama na palubě Nového obzoru. Díky tomu není čtenář ochuzen o žádné podstatné události. Navíc se příběh odehrává ve vesmíru a tohle téma je pro mě v knihách novinkou.
Občas se našla v knize trošku nudnější místa, ale vzápětí se čtenář dozvěděl velmi zajímavou informaci, která knihu zase oživila. Příběh měl podle mě veliký potenciál, kterého autorka úplně nevyužila. S knihou jsem byla poměrně spokojená až do nějaké  244 strany. Tam ovšem nastal zlom, když autorka začala do knihy dost vehementně cpát Boha. Věřící lidé a bohoslužby byli v ději již dříve, ale bylo to v únosné míře a do příběhu to zapadalo. Ale potom, co udělala z Kierana náboženského šílence, jsem měla chuť knihu zavřít a nedočíst. Podle mě se to tím celé úplně zkazilo. Nemám nic proti věřícím lidem, ale čeho je v knize moc, toho je moc. 

Po dočtení mi připadá, že se vlastnosti chlapeckých hlavních postav převrátily - hodný a milující Kieran je najednou ,,Stvořitelem světa" a chová se arogantně, povýšeně a je zlý. Naopak Seth jako kdyby dostal rozum a začne se chovat mile. Nechápu, proč takovýhle zvrat autorka udělala - možná aby byla kniha zajímavější a bylo o čem psát v dalším díle? Přesto si nemohu pomoci, ale tenhle obrat mi k postavám nesedí.

Celkově ale kniha nebyla špatná, shledávám ji průměrnou. Ráda si přečtu druhý a třetí díl, třeba mě nadchnou více, než ten první. Knihu mohu doporučit všem, kteří rádi čtou YA knihy. 
Obálka působí jednoduše, ale po dočtení jsem musela uznat, že se ke knize hodí. Pod přebalem je kniha krásně světloulince modrá. Vazba je vázaná, což knihu v mých očích ještě více zatraktivnilo.

Hodnocení: 3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)