středa 11. května 2016

Dubnová čarodějka

Název: Dubnová čarodějka
Autor: Majgull Axelsson
Počet stran: 502
Nakladatelství: Metafora
Anotace
Strhující příběh v tradici magického realismu... Román o hloubce ducha a síle imaginace.

Brilantní mozek uvězněný v bezmocném těle, trýzněném spastickými záškuby, příběh "mrtvého" těla, v němž tepe živý duch.

Desirée, němá a ochrnutá dívka odsouzená k životu mezi čtyřmi stěnami nemocničního pokoje... Za dlouhých nocí jí dělají společnost Einstein, Hawking, Ginzburg a jiní, i když jen prostřednictvím svých knih. Tam venku, za zdmi nemocnice, jsou její tři sestry - Christina, Margareta a Birgitta. O její existenci ale nemají tušení. Lékařka, fyzička - a prostitutka.

Naléhavé a podmanivé vyprávění začínající ve Švédsku padesátých letech 20. století. Zpěv o lásce, touze a věrnosti, ale také o beznaději, aroganci a lhostejnosti.


Recenze
Kniha Dubnová čarodějka mě zaujala svojí anotací, ale jelikož to není žánr mé obvyklé četby, mé pocity z knihy byly rozporuplné. Ale nejvíce jsem cítila zvědavost.

Po přečtení ke knize špatně hledám slova. Děj byl svým způsobem zajímavý a neotřelý. Pro mě ovšem postrádal jisté kouzlo, které by mě uchvátilo a já byla ke knize jako přilepená. Ovšem musím přiznat, že autorka má velmi čtivý styl psaní, což mé celkové hodnocení knihy trošku zlepšilo.
Hlavní postavy tu jsou hned čtyři. Desirée má mnoho postižení a může jenom ležet na lůžku. Její matka se jí hned po porodu vzdala. Desirée ovšem má jednu zvláštní vlastnost - umí se odpoutat od svého těla a cestovat po světě. 

Dalšími třemi hlavními postavami jsou nevlastní sestry Desirée, které si adoptovala její pravá matka. Z Margarety se stane velmi vášnivá žena a fyzička. Briggita vyroste ve velmi komplikovanou osobnost, která se živí prostitucí.Christina je z nich nejmírnější povahy a je lékařka.

Kniha jako celek mě moc neoslovila. Nemusím moc příběhy o alkoholu, sprostých slovech, pocitech bezmocnosti atd. Přesto jsem si po přečtení knihy odnesla z četby zajímavý zážitek. Byla to skvělá nová zkušenost. Bohužel si ale myslím, že zatím jsem do knihy ,,nedozrála". Moje babička knihu četla také, a té se velmi líbila. Ještě že čtenáři jsou tak různorodí.

Knihu mohu doporučit všem. Opravdu ji zkuste, třeba právě Vám sedne. Příběh má potenciál, který věřím, že spousta lidí ocení.

Hodnocení:2/5

Děkuji nakladatelství Metafora za zaslání knihy k recenzi.


Knihu si můžete koupit -zde-.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)