pátek 13. června 2014

Město Ember


Název : Město Ember
Autor: Jeanne DuPrauová
Počet stran: 236
Nakladatelství: Argo


Lina Mayfleetová a Doon Harrow žijí ve městě Ember. Nejdůležitější ve městě je generátor,který má za úkol udržet rozsvícené žárovky,které Embeřanům poskytují jediné světlo. Ten ale začíná mít výpadky,při kterých se město topí v neproniknutelné tmě.
V Den rozzaření si Lina s Doonem vybírají povolání,které budou po další tři roky vykonávat. Lina si vytáhne opraváře potrubí a Doon poslíčka. Oba jsou nespokojeni a tak si své zaměstnání vymění. Doon chce za každou cenu zjistit,co je s generátorem a opravit ho. Lina zase naopak ráda běhá.
Výpadky jsou čím dál častější a delší. Embeřané žijí ve strachu,že světlo jednou zhasne úplně. Pak ale Lina najde truhličku s Pokyny k odchodu od Stavitelů (lidé,co postavili Ember). Naneštěstí je ale její malá sestřička Poppy rozžvýká a Lina tak má jen neúplná slova. Podaří se Lině a Doonovi rozluštit Pokyny a najít tak nové bezpečné místo pro Embeřany?




Tato jedinečně neobyčejná kniha ve mě zanechala nádherné pocity. Moc se mi líbí originální nápad,který autorka použila. Žádnou podobnou knihu jsem nečetla,takže je to pro mě nová zkušenost :). Kniha je napsaná plynně,text se krásně čte. Tak strašně jsem se nechala vtáhnout do děje,že jsem knihu měla velmi brzy přečtenou :).

Co se týče postav,Lina a Doon byli naprosto skvělí. Lina nadevše miluje svojí sestřičku (je jediná,která ji z rodiny zbyla) a plní svědomitě svoji práci poslíčka. Doon je velmi šikovný kutil,všímá si detailů a zajímá se o brouky. Kreslí si jejich podobizny do deníku. V knize se pak objevuje mnoho další postav,ale zmíním ještě starostu,který je pěkně prohnaný a hamtá si vše pro sebe.


Na této knize nenacházím nic negativního,jsem naprosto spokojená. Řadím mezi své nejoblíbenější knihy :). A můžu doporučit i film. Moc se od knihy nelišil a je překrásný :).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)