čtvrtek 24. července 2014

Dračí oči - Čarodějka

Název: Dračí oči - Čarodějka
Autor: Kristina Hlaváčková
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 392

Učit se tančit, vyšívat a jak být hezká? To není nic pro princeznu Elenu. Chce bojovat po boku bratrů a prožívat velké dobrodružství. Ani se nenaděje a její naděje se stává skutečností. Osudové setkání s rudým drakem Ašrakem změní malé princezně život. Musí opustit svůj domov a odjet k elfům do kouzelného lesa, kde se má naučit ovládat a hlavně skrývat magii, která jí koluje v žilách. Nejde však o žádnou prestižní školu pro mladé dámy...
  Dokáže Elena čelit všem změnám a nástrahám osudu, které na ni čekají? S pomocí mladého draka Charlika a svérázného přítele Michaela na to nebude sama. Bude to však stačit? Nepůjde totiž jen o ni, ale o budoucnost celého světa!  (oficiální text)


Knížka mě na první pohled velmi zaujala svou nádhernou obálkou. Moc se mi líbí, že je krásná i pod přebalem. Opravdu chválím!


Co se týče příběhu samotného, nemohu říct, že jsem nespokojená. Naopak. Velmi se mi líbil. Sice byly nějaké drobnůstky, které mě štvaly, ale na prvotinu je to podle mě opravdu povedené dílko.

Negativní připomínky jsem ke knize měla dvě. Za prvé - jak může osmileté děvče být tak neuvěřitelně nadané a šikovné, že dokáže utéct celému národu elfů a i drakům? Osmileté dítě?
Když tohle přehlédnu, tak mi ještě vadilo, jak Elena v jedné části knihy na otázku, na kterou neměla rychlou odpověď, říkala: ,,Er..". To se tam v jednu chvíli objevovalo docela často, až jsem na ty dvě písmena začala být alergická :-D.

A teď ty kladné věci. Moc se mi líbilo, jak byl děj plynulý, občas obohacen jiným příběhem. Velmi příjemně bylo popsáno prostředí, kde se postavy nacházely. Bez zbytečných průtahů a zdržování. A bylo vykresleno velmi barvitě. Člověk si hned připadal, že je tam s nimi.

Postavy se průběžně vyvíjely a poznávaly se navzájem. Měnil se jim charakter. A ani co se týče počtu postav, nemohu si stěžovat. Myslím, že zajímavých ,,lidí" nám v knize bylo představeno dost a čtenář se nemohl začít nudit.

Taky jsem si říkala, že na prvotinu má kniha slušný počet stran, což jsem uvítala. A když jsem dočetla, nemohla jsem říct nic jiného než: ,,Pěkné, opravdu pěkné." Takže Kristině Hlaváčkové tleskám, protože dokázala to, o čem většina z nás jen sní - napsala svou první knihu. Bravo! :)

Sice tahle kniha není ta, která mě hned na začátku uchvátí a až do konce nepustí, ale velmi se mi líbila. Ráda čtu fantasy o dracích a myslím, že se tahle knížka opravdu povedla. A už teď se těším na druhý díl :).


Tudíž knihu mohu všem doporučit :). A také bych ráda poděkovala nakladatelství Fragment za zaslání této knihy.





4 komentáře:

  1. Krásně napsané......čtu si tu Tvůj první článek a těším se, jak jedním dechem přečtu další...protože pokud budou napsány taky takhle nádherně....těšííííííííííím se:)))

    Knížka to musela být zajímavá, ale na mě je moc dlouhá.....:D nicméně každé dílko o dracích je velký přínos do knihovničky....:)

    OdpovědětVymazat
  2. Musím súhlasiť, obálka i prebal knihy vyzerajú skvele a hneď zaujmú :-) Počet strán je tiež úctyhodný a príbeh vyzerá skvele. Je možné, že napríklad pri tej scéne s osemročným dieťaťom to autorka trochu prepískla, nikto nie je dokonalý, ale inak na mňa kniha pôsobí veľmi dobre a rada by som si ju prečítala :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Je fakt, že kniha mě lehce zklamala, čekala jsem od ní trochu víc. Pořádně se mi zalíbila až na konci knihy, kdy mi přišlo, že se autorka ovázala a šla do toho na plno. 17. září vyjde druhý díl a já jsem celkem zvědavá, co si pro nás autroka připraví, protože si myslím, že nás ještě překvapí.

    OdpovědětVymazat
  4. Několikrát jsem se na tuhle knížku v knihkupectví už dívala.. přemýšlela jsem, co nového si mám pořídit do mé knihovničky... V jednu chvíli byla knížka dokonce i v košíku, ale popravdě, trochu mě odradil na čtení věk malé princezny...

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)