pondělí 8. září 2014

Iluze

Název: Iluze
Autor: Aprilynne Pikeová
Nakladatelství: Fortuna
Počet stran: 377

Po Avalonských novoročních oslavách požádá naštvaná Laurel Tamaniho, aby zmizel z jejího života.

Tajuplná lovkyně trollů Klea sice zbavila Laurel zákeřného Barnese, ale nebezpečí stále není zažehnáno. A ještě ke všemu nikdo neví, kdo Klea ve skutečnosti vlastně je a zda je jí možné věřit.

Na začátku nového školního roku Klea poprosí Laurel, aby dohlédla na Yuki, kterou údajně zachránila z rukou trollů v Japonsku. Jakou roli vlastně Yuki hraje? Laurel je nedůvěřivá. Zdá se, že se bez Tamaniho pomoci neobejde. (oficiální text)


Třetí díl této série. První díl nese název Křídla a druhý Kouzlení. Námět knih je velmi zajímavý a originální. Laurel je florela, tedy něco mezi vílou a rostlinou. Žije ale v lidském světě a od lidí je k nerozeznání. Akorát má jiné složení jídelníčku než lidé.

Celý tento příběh je mi moc sympatický už od prvního dílu. Líbí se mi, že se vždycky děje něco nepředvídatelného a originálního. Žádnou podobnou knihu jsem ještě nečetla, takže jsem nadšená :).

Hlavními postavami v této knize je Laurel, David, Tamani, Chelsie a Yuki. Všechny postavy jsou zajímavé, jejich povahy a chování. Je tu i milostný trojúhelník mezi Davidem, Laurel a Tamanim. To jediné mi na knize vadilo. Laurel totiž chodí s Davidem, ale už poněkolikáté se zaplete s Tamanim. Mně je to pak vždycky strašně líto, protože David i Tamani jsou skvělí a já nevím komu fandit :-D.


Autorka píše velmi čtivě a tak i když tam byly pasáže, které mě tolik naštvaly, že jsem knížku odložila (např. když se Laurel opět zaplete s Tamanim), po nějaké chvíli jsem se k ní zase musela vrátit, protože jsem se opět chtěla ponořit do toho skvělého příběhu.

Další věc, co se mi na příběhu tak strašně moc líbilo, byla Láska. To, jakým stylem byl do Laurel zamilovaný David a co všechno pro něj znamená. A jak Tamani Laurel zbožňuje až do morku kostí a kolik toho pro ní obětuje. Jsem holt romantická duše a Láska je pro mě neskutečně důležitá.

Se zpracováním knihy jsem spokojená. Tloušťka knihy je akorát, kapitoly jsou hezky oddělené a titulní strana je moc hezká.


Celkově tak knize dávám 75 %











2 komentáře:

  1. Chystám se na ně, ale mám teď toho tolik, že vůbec nevím, kdy se ke třetímu dílu Křídel dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Už je to nějakou dobu, co jsem četla Křídla a pořád váhám, jestli se pouštět do pokračování :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)