neděle 21. prosince 2014

Rozpolcení

Název: Rozpolcení
Autor: Amanda Hockingová
Počet stran: 335
Nakladatelství: Fortuna

Když Wendy Everlyová objeví pravdu o svém původu, dojde jí, že její život už nikdy nebude takový, jako předtím. Stále však přicházejí nová a nová překvapení. 
Dozvídá se, že její spojení s Vittrou je velice úzké, užší než si kdy dokázala představit, a že Vittra se nezastaví před ničím, aby ji získala na svou stranu. Pokud Wendy dokáže ovládnout své schopnosti a pokud se provdá za stejně mocného Trylla, jako je ona sama, bude mít moc ochránit Trylly před válkou s Vittrou. To pro ni však znamená, že se musí navždy vzdát Finna, svého milovaného ochránce, a že musí zapomenout i na Lokiho, okouzlujícího markýze z Vittry.
Je rozpolcená mezi svými vlastními touhami a potřebami lidu, mezi láskou a povinností. Wendy se musí rozhodnout, kterou cestou se vydá. Pokud se rozhodne špatně, může ztratit vše a každého, na kom jí záleží, v obou jejích světech (oficiální anotace)

Na druhý díl Dědičky jsem se moc těšila. Po přečtení první knihy jsem byla z příběhu nadšená. A po dočtení dalšího dílu tomu není jinak. 

Knížku jsem zhltla za čtyři dny. To už samo o sobě svědčí o tom, že to je skvělý příběh. Děj mě nenechal ani jednou vydechnout, neustále se dělo něco zajímavého. Zároveň však byl příběh i překvapivý a nepředvídatelný. Bylo tu méně popisů prostředí a vyskytovaly se spíše dialogy, ale to mi naprosto vyhovuje. Mám ráda, když čtení hezky plyne. Ale i přes svůj krátký obsah byly popisy tak přesné a výstižné, že jsem si daná místa dokázala jasně a perfektně bez problémů představit.

Wendy už je mnohem víc dospělejší a rozumnější než v prvním díle, což jsem uvítala. Je ovšem stále svéhlavá a paličatá, ale to k ní prostě patří.  Jejím novým osobním strážcem se stává Duncan, velmi sympatický tryll. Samozřejmě tu nechybí ani okouzlující Finn, který se s Wendy ale v jednom kuse hádá. Pak Tove, markýz s velkou mocí, ale sympatický kluk. A pak se tu objevuje Loki, o kterém vůbec nevím, co si myslet. Patří k Vittře, ale k Wendy se chová moc hezky. A já nevím, jestli se k ní chová hezky jen na oko, nebo to myslí vážně.


Na knize jsem nenašla absolutně nic negativního. Jediné, co mi přijde zvláštní, je ta záležitost s Lokim, ale chápu, že se to dozvím v posledním díle. Jinak byla kniha naprosto perfektně napsaná a zatím to je vynikající série.

Obálka knihy je nádherná. Nese se ve stejném duchu jako první díl Dědička, akorát v jiných barvách. Celkově se mi líbí zpracování knihy. Má naprosto skvělou tloušťku. Možná proto jsou v knize trošku větší písmenka, ale to mi nevadilo. Alespoň čtení hezky plyne a nečtu jednu stránku pět minut.

Hodnocení: 100%






2 komentáře:

  1. Hezká recenze, bohužel jsem sérii nečetla, i když jsem několikrát váhala nad koupením všech tří. Nejspíš to budu muset napravit, protože to vypadá moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Doma mám jen první díl ale zatím jsem ho nečetla, ale podle tvé recenze se mi bude líbit :-)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)