pátek 23. ledna 2015

Zelená jako smaragd

Název: Zelená jako smaragd
Autor: Kerstin Gierová
Nakladatelství: Cooboo
Počet stran: 409


Anotace
Gwendolyn má zlomené srdce. zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprsoto nepochopitelného a Gwendolynin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit...
(Pozn.: Xemerius se velmi obává, že nikoli) 


Poslední díl Drahokamů jsem přečetla za jeden jediný den. Prostě jsem se nemohla odtrhnout. Takže jsem nakonec četla skoro 5 hodin vkuse a nesmírně mě to bavilo.

Závěrečný díl jsem si opravdu užila. Neskutečně mě bavila postava Xemeriuse, díky němuž jsem se několikrát nahlas zasmála. Byla to přesně ta postava, která do celého děje perfektně zapadla. Malý, prostořeký, škodolibý, ale i soucitný démon chrliče. Geniální nápad.
Gideon si opět získal moji přízeň a já jsem byla ráda, že je opravdu gentleman a nebyla to pouhá přetvářka. Gwendolyn byla v závěrečném díle skvělá. Plně jsem s ní soucítila každičkou stránku knížky. Musela se vyrovnávat s velkými novinkami a přesto to ustála. Prokázala i svoji statečnost a odvahu.



V knize se objasnily všechny nejasnosti a hádanky, které nás provázely po celou dobu předchozích dvou dílů. Objasnily se záhady kolem Lucyho a Paula, odkrylo se tajemství Saint Germana a nakonec vše skončilo tak, jak jsem doufala.

Knížka byla naprosto bravurně napsaná. Text byl plynulý a velmi čtivý. Každou chvilku bylo v knize napětí a akce, takže jsem se ani chvilku nenudila. Navíc v knize nechyběly ani city a emoce, což příběh vyzvedlo na další příčku. A o originalitě děje ani nemluvě.

Obálka je nádherná, asi nejkrásnější ze všech tří. Líbí se mi ta zelená barva. Mimo jiné krásně ladí k předchozím dílům, takže celá série v knihovně vypadá opravdu půvabně. Knížka je ale nádherná i pod přebalem.

Celá série byla perfektní. Každá kniha mě bavila. Každá ve mně dokázala vzbudit zvědavost, dojetí, napětí, naštvanost a soucit s hlavními postavami. Navíc jsem byla nadšená, protože žádnou jinou sérii s podobným tématem jsem ještě nečetla. Takže si mě získala i svojí originalitou. Celou sérii tedy mohu jen a jen doporučit :).

Hodnocení:



2 komentáře:

  1. Skvělá recenze, Drahokamy jsou snad mojí nejoblíbenější sérií a Xemerius je nej :D.
    Kerstin Gier prostě umí psát.

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto souhlasím s recenzí! To zakončení bylo fascinující, celá kniha je vtipná, romantická, skvělá a originální. Já tuhle sérii pro její jednoduchost a čtivost zbožňuji! :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)