sobota 28. března 2015

Pokud uvidíte na nebi létající černou galeonu, utečte!

Název: Poslední čarodějka - Zpívající město
Autor: Christoph Marzi
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 239


Anotace:
Catalina žije klidným životem malířky map. Jednoho dne ale do města připluje létající galeona Medúza, která už jen svojí přítomností rozsévá strach. Z ní vystupují harlekýni - temné postavy s maskou. Poroučejí stínům a šíří kolem sebe chlad a temnotu. Catalina ovšem netuší, že do města přijeli za jediným účelem. Chtějí ji zajmout a převést na stranu zla. A tak jí nezbývá nic jiného, než se dát na útěk. Cestou ale objeví své dosud skryté nadání pro čarodějnictví a seznámí se s chlapem jménem Jordi Marí. Dokážou Harlekýnům uprchnout?


Recenze:

Od knížky jsem mnoho neočekávala. Jistě, svojí obálkou mě vábila a slibovala mi úžasný příběh. Já jsem ovšem byla skeptická. Jak jsem ale potom byla překvapená! Knížka byla naprosto báječná! Už prolog ve mně vzbudil pocit, že to nebude jen tak ledajaká kniha. A dalšími přečtenými stránkami jsem si svoji domněnku pouze potvrdila.

Po celou dobu čtení jsem musela obdivovat autorovu fantazii. Jak originální! Vymyslel spoustu zajímavých míst i dějů. Dívka mluvící s větrem? Paráda! A popis Domu napichovacíh jehel? Ještě lepší! Opravdu jsem se při čtení bavila. Na druhou stranu chápu, že některým čtenářům (realistům) to může přijít ,,ulítlé" a v jejich očích kvalitu knihy snižovat. Pak bych jim ovšem doporučila jinou četbu než fantasy, protože podle mě přesně o tomhle fantasy je. O fantazii, představách a nereálných světech.


Hlavní postavy jsou v příběhu popisovány dvě. Catalina je mladá dívka, která žije se starým malířem map a učí se tomuto umění. Promlouvá s větrem, o čemž ale nikdo neví, protože si své tajemství bedlivě střeží. Je odvážná, milující a laskavá. Při jejím úprku před Harlekýny se seznámí s chlapcem jménem Jordi Marí. Jordi celý život strávil se svým otcem v majáku a střežilo ho. Cítil se spoutaný. Jednoho dne se rozhodl opustit svůj dosavadní život a osvobodit se. Ten den se seznámil s Catalinou. Jordi je obětavý, odvážný a láskyplný. 

Příběh je napsán velmi čtivě, takže mi ani moc nevadilo, že se Catalina nedostala na svém úprku moc daleko. Ze svého domu se dostala asi jen o tři místa dál. Mezitím se ale dělo tolik věcí, takže postup nešel urychlit. Těším se ale na další dva díly.


Kniha má nádhernou obálku. Na první pohled člověku moc neprozradí, ale postupem času se čtenář dozvídá víc a víc a dává si obrázky z obálky a dění v knize do souvislostí. Myslím si, že grafické zpracování zaujme na první pohled. 

Kniha se mi velmi líbila a mohu ji doporučit všem čtenářům fantasy a zároveň knihomolům - počkejte, až si přečtete popis knihovny!

Hodnocení: 5/5

Velmi děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.






3 komentáře:

  1. Pěkná recenze :D Obálka je naprosto úžasná, ale knihu jsem ještě nečetla. Opět jsem ve fázi "chystám se".

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem četla a nebyla jsem s ní ani zdaleka tak spokojená jako ty, nápad je opravdu skvělý a originální, ale provedení pokulhává, což je škoda, protože kniha má určitě potenciál ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každému vyhovuje něco jiného :). Ještě že zalíbení čtenářů je tak pestré... :)

      Vymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)