pátek 15. května 2015

Strašidelný příběh obestírající karpatský hrad

V pořadí již druhá Verneovka, kterou jsem přečetla. A ani tentokrát jsem nebyla zklamaná. 

Název: Tajemný hrad v Karpatech
Autor: Jules Verne
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 216


Poblíž vesnice Verst stojí opuštěný karpatský hrad opředený různými strašidelnými pověstmi. Jednoho dne se z něj začne linout kouř. Obyvatelé vesnice jsou zděšení, protože ve své pověrčivosti věří, že se tam usídlila strašidla. A tak se nejstatečnější muž z vesnice lesník Nik Dek rozhodne hrad spolu s doktorem Patakem prozkoumat. Podaří se jim objasnit záhadu starého hradu nebo se vrátí s prázdnou? A jakou spojitost má hrabě, který přichází do vesnice, s nezvěstným majitelem hradu?

Styl psaní Julesa Verna má svůj osobitý charakter, který mě vždycky osloví a upoutá. Již po prvních přečtených stránkách mě kniha pohltila. Byť se občas vyskytly pasáže, kde byly poměrně dlouhé popisy okolí nebo staveb. I to se ale dalo poměrně snadno přečíst a jakmile se objevily dialogy, příběh utíkal jedna báseň.


Postav je v celé knize velký počet, ale čtenář se bez problémů orientuje. Velmi se mi také líbilo prolnutí dvou příběhů - lidí z vesnice Verst a hraběte Ferénce Teleka s baronem Rudolfem Gorczem. Celá kniha má  nádech tajemna, lehké ponurosti a nadpřirozena. Každou chvíli se stane nějaká nevysvětlitelná událost, která čtenáře zmate. Nakonec se ale vše vyjasní a vyřeší. Akorát jedna scéna mě neustále mate a namáhá mé mozkové buňky. Proč jedna z postav náhle padá k zemi mrtvá? Může za to její vyděšení, které mohlo způsobit infarkt? 

Ze začátku oddychový a lehký příběh se postupně začíná čím dál více zamotávat. A mohu zaručit, že na začátku knihy čtenář absolutně nemá šanci vědět, kam až ho příběh o starém hradu zavede. Kniha je nepředvídatelná a překvapivá. 

Celá kniha je protkána černobílými ilustracemi, které podpoří čtenářovu fantazii a ještě více vtáhnou do příběhu. Člověk má rázem pocit, jako by se sám ocitnul v knize a sledoval chování postav na vlastní oči. Navíc pod názvem každé kapitoly je malý portrét hradu.


Obálka knihy je velmi krásná. Celá edice Julesa Verna je nádherně sladěná svými obálkami. Tato obálka je vybarvena do fialova, čímž dodává vyobrazenému hradu na tajemnosti a záhadnosti. Úplně čtenáře pobízí k přečtení.

Jsem velmi ráda, že jsem si tuto knihu mohla přečíst. Byť na mě působila poměrně ponurým dojmem a už navždy budu litovat hraběte Ferénce Teléka za osud, jenž jej postihl, bylo to opravdu velmi hezké čtení. A tímto bych také chtěla mnohokrát poděkovat nakladatelství Omega za poskytnutí knihy jako recenzního výtisku.

Hodnocení: 4/5

Navštívit stránky nakladatelství Omega můžete zde: http://www.knihyomega.cz/



3 komentáře:

  1. Od Verna máme doma veľa kníh, tatino ich má veľmi rád, ale ja som ich ešte akosi nečítala, kto vie, možno sa k nim niekedy konečne dostanem :D Každopádne príbeh vyzerá dobre, páči sa mi obálka a som rada, že sa autor oslovil :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem od tohoto autora, byť ho znám a byť ho máme doma, zatím nic nečetla, ale seriál Dva roky prázdnin patří k mým oblíbeným, kolem deseti let jsem ho zbožňovala. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze :D Autora sice znám, ale k žádné jeho knize jsem se ještě nedostala, tak snad to jednou napravím.

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)