sobota 15. srpna 2015

Dračí oči - Pramen moci

Název: Dračí oči - Pramen moci
Autor: Kristina Hlaváčková
Počet stran: 392
Nakladatelství: Fragment


Anotace:

Bašta je zničena a její pán mrtev. Národy Aliance slaví a postupně se vydávají na cestu domů. Zdá se, že proroctví ukázalo svou vlídnou tvář. Bujaré oslavy ještě neutichly a troskami Bašty už znovu zní hukot magického náboje. Nikdo mu však nenaslouchá. Jen strážci jsou neklidní.

Válka poodkryla pečlivě opatrované tajemství pramenů moci, posvátného Karganu. Elena svou existencí narušila jejich systém, ale není tu, aby zastavila řetězovou reakci. Křehká rovnováha se začíná hroutit. Kargan a síla, která v něm dřímá, je obrovská. Nestane-li se zázrak, vše bude ztraceno. Vládu pramene totiž může zkrotit jen jiný pramen…

Musím uznat, že po dočtení druhého dílu jsem neměla představu, o čem by tak mohl být třetí díl. Bála jsem se, aby to nebylo jen zbytečné natahování děje, kde by bylo spousta nudných pasáží a celá kniha by působila roztahaným dojmem. Kristina Hlaváčková ale opět překvapila.

Celá kniha byla napsaná velmi čtivým stylem. Byť mi vždycky chvilku trvá se do knihy začíst, pak už mě jen velmi těžko pouští. V knize nechyběly momenty plné napětí, nejistoty a soubojů. Ale našly se i hezké chvíle. Kniha mě nejednou překvapila, děj nebyl moc předvídatelný.


Hlavní postavy od prvního dílu moc nevyspěly. Není vidět žádný pokrok v jejich myšlení, žádná změna charakteru. Teď je otázka, zda je to dobře nebo špatně. Mně osobně to moc nevadilo, ale každý čtenář má jiný vkus.

Překvapilo mě, jak si dokázala Kristina vyhrát se souboji. Velmi pěkně popsané, ale na můj vkus možná moc dlouhé. Další věc, co mě udivila hned na začátku, bylo počet kapitol. Ve 400 stránkové knize je pouze 10 kapitol, což vychází 40 stran na jednu kapitolu. Tomu se říká délka. Rozhodně tahle kniha není pro ty čtenáře, kteří musí dočíst kapitolu, než můžou knihu odložit.

Kniha je povedená, určitě musím Kristině zatleskat. Dokázala to, o čem většina z nás jen sní. Stvořila zajímavý a originální fantasy svět. A navíc je úspěšná. Opravdu veliká gratulace.


Obálka knihy graficky ladí k předchozím dvěma dílům, za což jsem velmi ráda. V knihovně vypadají vedle sebe velmi hezky. Líbí se mi i ten červený dráček, který je na všech třech dílech. Ale celkově na mě obálka působí tak nějak průměrně.

Knihu mohu doporučit všem milovníkům fantasy.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.



Knihu si můžete koupit -zde-

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)