pátek 18. března 2016

Grey

Název: Grey
Autor: E.L. James
Počet stran: 560
Nakladatelství: XYZ
Anotace

Strhující erotický román Padesát odstínů šedi očima Christiana Greye.


Prostřednictvím jeho vlastních slov, myšlenek, úvah a snů nabízí E L James jiný pohled na milostný příběh, který uchvátil miliony čtenářů po celém světě.

CHRISTIAN GREY má rád kontrolu v každé situaci. Jeho život je uspořádaný, disciplinovaný a naprosto prázdný – až do dne, kdy do jeho kanceláře vpadne půvabně neohrabaná a rozevlátá Anastasia Steeleová. Po jejím odchodu se na ni Christian snaží zapomenout, ale místo toho se zmítá v bouři emocí, kterým nerozumí ani jim nedokáže odolat. Vypadá to, že na rozdíl od žen, s nimiž se stýkal dřív, do něj Ana vidí – že přes masku úspěšného obchodníka užívajícího si luxusní životní styl pronikne až do Christianova chladného a zraněného srdce.

Zažene vztah s Anou děsivé zážitky z dětství, které Christiana každou noc pronásledují? Nebo jeho temné sexuální touhy, tendence ovládat druhé a zničující sebenenávist Anu odradí a zničí křehkou naději, kterou mu dává?  


Recenze

Už je to poměrně dlouho, co se na českém knižním trhu zvedlo první obrovské BUM z trilogie Padesát odstínů šedi. Tenkrát mě knihy moc neoslovily a počkala jsem si na film. Ten bych ohodnotila jako průměrný, takže jsem se rozhodla, přečíst si nově vycházející knihu Grey, jelikož je napsána z pohledu Christiana. Knihy z mužského pohledu jsou někdy lepší, nejsou tolik ufňukané a zmatené. 

Nejdříve jsem knihu jen prolistovala a polilo mě horko. Říkala jsem si: ,, Proboha, co jsem si to objednala?". Přesto jsem měla snahu knihu přečíst. Bohužel mé odhodlání po několika desítkách stran vyprchalo a já nedokázala knihu dočíst.

Upřímně, moc nerozumím tomu, proč je kolem knihy takový povyk. Osudy hlavních hrdinů nejsou žádnou originální novinkou a chování Christiana mě chvílemi naprosto štvalo. Ani jednu z hlavních postav jsem si neoblíbila, vůbec mě nezaujaly.
Dávala jsem knihu na přečtení babičce a ta mi ji po pár dnech vracela se slovy, že je to literární brak. Viděla bych to podobně, pro typy jako jsem já to prostě čtení není. Nahlížela jsem i do trilogie Padesát odstínů šedi, kterou mi půjčila kamarádka a měla jsem na ni stejný názor. Nemohu si pomoct, ale tyto knihy mi přijdou nevkusné.

Jako jediné plus knihy jsem uznala grafické provedení přebalu. Poměrně se povedlo a na celé knize se mi právě obálka líbila nejvíce. 

Na závěr mohu napsat už jen pár vět. Pokud jste četli trilogii Padesát odstínů šedi a líbila se Vám, určitě si Greye přečtěte. Pro mě ale tato série není.

Hodnocení: 1/5

Děkuji nakladatelství XYZ za poskytnutí knihy k recenzi. Udělala jsem si alespoň obrázek o tak opěvované sérii.

Knihu si můžete koupit -zde-.


3 komentáře:

  1. Puvodni serii mam rada a Grey mi prisel jeste lepsi. Samozrejme ze pokud nekdo fanousek serie neni, ani tohle se mu nebude libit. Ja jsem max spokojena.
    Beauty of pink / Soutěž

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že jsi s knihou spokojená. Pro mě takovéhle čtení ale není. Je dobře, že jsou čtenáři tak různorodí :).

      Vymazat
  2. Já teď Greye poslouchám jako audioknihu. No, přijde mi to spíš místy fakt nudné, ale aspoň hlasy dabérů jsou příjemné. Nicméně mé recenze asi taky nebudou zrovna dvakrát opěvující. :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)