čtvrtek 28. dubna 2016

Létala jsem za sluncem

Název: Létala jsem za sluncem
Autor: Paula McLain
Počet stran: 312
Nakladatelství: Metafora
Anotace
Pilotka Beryl Markhamová, baronka Blixenová, jejich milenec Denys Finch Hatton... a vzpomínky na Afriku

Keňa na počátku 20. století... Místo, kde domorodý svět černých bojovníků naráží na dekadentní aristokratickou společnost. Bílé dítě uprostřed černé Afriky.To je Beryl, kterou matka v dětství opustila a zanechala ji s otcem na koňské farmě. Jeho nekonvenční výchova učinila z Beryl odvážnou, nekonvenční mladou ženu. Jenže i to nejdivočejší dítě musí dospět, a tak i jí život ukáže svou horší tvář. Krach farmy, jeden katastrofální vztah za druhým...

Beryl si vezme do hlavy, že bude dělat to, co umí nejlépe: trénovat vítěze koňských dostihů. V manželství ale prohrává. Zvlášť když se zoufale zamiluje do charismatického Denyse Finch Hattona, milence slavné baronky Blixenové. Ano, té Karen Blixenové, svérázné dámy, kterou proslavila kniha Vzpomínky na Afriku.

Beryl hledá své místo na zemi. Jenomže ono vůbec není na zemi. Je v oblacích. V kabině letadla.
Chce být nejlepší. Přeletět Atlantik. Doletět až ke slunci. Zlomit osud.

Recenze
Další skvělý román inspirovaný skutečnou osobností.

Kniha čtenáře provede životem hlavní hrdinky již od útlého dětství. Malá Beryl se narodila v Anglii, ale brzy se odstěhují do Keni, kde založí farmu. Její matka se ovšem brzy vrací do Anglie a Beryl tak zůstává sama s otcem. Jak roste, musí s lecčím vypořádat a všechny krušné chvíle formují její povahu. Díky tomu se z ní stane silná, tvrdohlavá, svérázná a divoká mladá žena. Beryl chce od života víc a je velmi ambiciózní. 

Kniha pro mě byla velmi originální díky prostředí, ve kterém se děj odehrává. Knihy o Africe obvykle nečtu. Bylo velmi zajímavé číst o fungování tamějšího světa a stránky mi tak rychle utíkaly. Ovšem zhruba na 130 straně mi přišlo, že se děj začal vléct a čtení mě na chvíli přestalo bavit. Po překonání několika stran se příběh naštěstí zase rozeběhl dobrodružným tempem a dostal zajímavý spád.

Hlavní hrdinka byla velice svá. Těžko jsem si k ní nacházela přístup, vlastně za celou dobu čtení jsem si k ní žádné pouto nevypěstovala. Dá se říct, že měla jistou formu mého obdivu, ale nedokázala jsem se s ní žít, což maličko narušilo dojem z celé knihy. I tak jsem ale ráda, že jsem se o tak významné ženě zase něco dozvěděla. Samozřejmě je nutné brát celý příběh s určitou rezervou, ale jelikož je vystavěný na faktech, odnesla jsem si z četby mnoho informací.
Kniha má naprosto nádherný přebal. Africké prostředí sladěné do hnědožluté kombinace spolu s názvem knihy a zadní stranou přebalu tvoří perfektní kombinaci. I v knihkupectví mezi všemi dalšími knihami román  Létala jsem za sluncem září a přitahuje na sebe pohledy všech čtenářů.

Hodnocení: 4/5

Děkuji nakladatelství Metafora za zaslání knihy k recenzi.

Knihu si můžete koupit -zde-.

1 komentář:

  1. Pěkná recenze! :)
    Do knihy se asi pouštět nebudu, ale věřím, že si čtenáře najde :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)