pondělí 20. června 2016

Hravě, zdravě a bezlepkově

Název: Hravě, zdravě, bezlepkově
Autor: Pelikánová Karla
Počet stran: 112
Nakladatelství: Grada
Anotace

V této vtipně a svižně napsané kuchařce najdou nápadité recepty na chutná, zdravá a nenáročná jídla všichni, kdo trpí alergií na lepek. Autorka sama trpí celiakií, kterou jí diagnostikovali poměrně nedávno. Byl to šok, protože musela od základu změnit jídelníček a vyloučit z něj všechny potraviny, které lepek obsahují. S tímto handikepem se postupně nejen vyrovnala, ale začala vymýšlet a zkoušet recepty svoje vlastní, a vaření se dokonce díky tomu stalo její velkou zálibou. V její kuchařce najdete nejen originální recepty, ale i spoustu užitečných rad o jednotlivých potravinách a jejich pozitivním dopadu na lidský organismus, dočtete se také o superpotravinách a raw stravě, která je obzvláště v posledních letech hodně trendy. 
Takže, "bon appétit".

Recenze

Zhruba poslední rok velice ráda objevuji nová jídla a nové chutě. Proto když jsem uviděla knihu Hravě, zdravě a bezlepkově, neváhala jsem ani chvilku a objednala jsem si ji. A co na ni říkám?


Hned na první pohled mě překvapilo, jak je kniha tenká. Po prolistování jsem ale musela uznat, že i přes svůj útlý vzhled obsahuje mnoho receptů. Kniha je rozdělená na několik částí. Nejprve se dozvíme životní příběh autorky, dále nahlédneme do její kuchyně, kde nás poprvé seznámí s potravinami, které nejvíce využívá. Potom následuje kapitola s nejpoužívanějšími kuchyňskými pomůckami, pár tipů kde bezlepkové potraviny nakupovat a nakonec samotné recepty.
Recepty jsou pro dobrou orientaci rozdělené do podkapitol obiloviny, zelenina a brambory, luštěniny a vejce, ovoce, freshe a koktejly. U každého receptu najdeme vypsané suroviny, které budeme potřebovat a postup. U některých autorka připsala ještě svůj tip, který se s daným pokrmem pojí.
Celá kuchařka je velmi dobře a srozumitelně popsaná, ale pro mě má jednu velkou vadu. Chybí mi obrázek u každého receptu. Jsem totiž typ člověka, který jídlo vybírá očima. Těžko mě navnadí kus textu s nadpisem Úžasňákův čočkový salát, když ani nevidím, jak výsledné jídlo vypadá. Většinou recepty bez obrázků rovnou přeskakuji.  V této knize u některých jídel fotka je, ale to je asi jenom 1/2 - 1/3 z celkového počtu receptů.
Přesto mě kniha obohatila a určitě nějaké jídlo vyzkouším. Ráda bych ochutnala bezlepkové obiloviny, jelikož jsem ještě nikdy neměla příležitost je zkusit. Pokud Vám nevadí, že není obrázek u každého receptu, mohu kuchařku jedině doporučit. A pokud i Vás potkala stejná zkušenost s celiakií jako autorku, určitě tuto knihu oceníte. 

Hodnocení: 3/5

Děkuji nakladatelství Grada za poslání recenzního výtisku.
Knihu si můžete koupit -zde-.

2 komentáře:

  1. Taky jsem ten typ, co kouká, jak to vypadá, takže nové recepty objevuji hlavně z videí :D Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já potřebuji vidět finální výsledek :D. Když na něj dostanu chuť, uvařím/upeču ho. Jinak ne :D

      Děkuji :).

      Vymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)