neděle 2. srpna 2015

Zázračná měsíčková mastička

Občas se mi na těle objeví flíček (ekzém) a jelikož jsem chtěla používat přírodní léčbu místo kortikoidů, objevila jsem měsíčkovou mastičku.


Měsíček je známý svými hojivými účinky. Ale na co všechno se vlastně používá? Tady máte pár příkladů:
- usnadňuje odkašlávání
- pomáhá při astmatu
- podporuje činnost jater
- má močopudné a antibakteriální účinky
- působí jako antioxidant
- mírní křeče
- upravuje nepravidelnou menstruaci
- čistí krev
- zevně se používá na špatně se hojící rány, jizvy, odřeniny, popáleniny, omrzliny, křečové žíly, kožní plísně, bércové vředy, ekzémy a vyrážky
- přidaný do koupele léčí záněty pohlavních orgánů


Recept na měsíčkovou mastičku jsem našla ve skvělé knize Bylinky - zdraví z přírody. Ale dá se jednoduše najít i na internetu,  protože je tato mast velmi oblíbená. Já jsem si recept maličko poupravila, aby mi vyhovoval. Nafotila jsem jednotlivé kroky, aby bylo vše srozumitelnější.

Postup:
-Ve vodní lázni si rozpustíme 250g kokosového oleje (nebo lékařské vazelíny či vepřového nesoleného sádla)



 - Přidáme dvě vrchovaté hrsti květů měsíčku lékařského. Směs důkladně promícháme, odstavíme a necháme do druhého dne odpočinout.



- Druhý den směs opět rozpustíme a scedíme vylouhované květy (nejlépe přes nějaké plátýnko nebo hadřík).


-  Poté směs přelijeme do uzavíratelných kelímků a podle potřeby natíráme postižená místa.



Mast by se měla skladovat v temnu a pokud ji budete dělat z kokosového oleje, doporučuji dát do ledničky, jinak ji budete mít rozteklou.

Samozřejmě pokud trpíte na kožní onemocnění ve větší míře, použijte dvojnásob ingrediencí - tedy 500g vazelíny, sádla, kokosového oleje a čtyři vrchovaté hrsti měsíčku. Já si dělám jen poloviční dávku a stačí mi to.

Mast je opravdu účinná, každý flíček mi velmi rychle zmizel. Teď jsem neměla žádný flek už asi půl roku, za což jsem opravdu velmi ráda.



3 komentáře:

  1. Tuhle mastičku si chci už dlouho vyrobit, nebo to navrhnout mamce. Má ji jedna babiččina známá a opravdu pomáhá. :) Díky za recept a připomenutí! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač :). Já jsem s ní velmi spokojená :).

      Vymazat
  2. Díky za návod, jednou ji určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)