neděle 15. května 2016

Nejočekávanější den roku 2016 - Svět knihy

Zhruba od začátku dubna jsem se nemohla dočkat data 14.května 2016. Protože přesně v tento den jsem se rozhodla jet již na můj druhý knižní veletrh Svět knihy. Tak moc jsem se těšila, že jsem nemohla ani dospat a byla jsem na nohou již o hodinu dříve, než mi zvonil budík.
Letos se mnou jel i přítel Pavlik a jeho sestra Péťa. Vyjížděli jsme z Kolína vlakem v 8:24, který měl samozřejmě 20 minut zpoždění a ještě byl tak narvaný lidmi, že jsme celou dobu stáli v uličce a poslouchali hulákání malých dětí. Z cesty jsem byla dost otrávená a naštvaná. Jakmile jsme ale dojeli do Prahy a já mohla z toho prokletého vlaku odejít, nálada se mi zlepšila. Pak jsme přestoupili na metro směr Holešovice a odtamtud pěšky zamířili na Výstaviště. Když jsme došli k pokladnám, málem mě trefil šlak. Už tak jsme měli půlhodinové zpoždění oproti předpokládané době příjezdu, a když jsem viděla ty davy lidí u pokladen, tak jsem si jenom pomyslela:,, To už na mě žádné knihy nezbydou...". Naštěstí fronta postupovala poměrně rychle a my mohli brzy pelášit ke stánkům.
Měla jsem v plánu jít nejdříve ke stánku FantomPrintu a Pevnosti, tam ukořistit pár fantasy/sci-fi knížek a pak se teprve podívat na ostatní stánky, Abyste rozuměli - ráda bych si pořídila celé série DragonRealm a DragonLance, což je dost oříšek, jelikož jsou asi nekonečné. Proto jsem spoléhala na Svět knihy, kde jsou tyto knihy k sehnání levněji než jinde. Navíc bych se ráda od YA literatury odpoutala a přešla zpět k mému milovanému fantasy. Když jsem ke stánku přišla a viděla 4 krabice plné knih a cedulku vše za 20 Kč, byla jsem nadšená. Hned při prvním pohledu mě zaujalo několik knih. Brzy jsem jich měla v ruce tolik, že jsem to už nemohla udržet a tak mé břemeno převzal Pavlik (díky bohu za něj). Nakonec jsem si vybrala víc než jen pár knih, dokonce víc než pár párů knih. Celkem jsem totiž koupila 30 knih, z toho 3 byly Péti. Dokonce jsem na ně dostala i krabici :D. Když jsem šla platit a paní u pokladny musela všechny knihy načíst, chvíli to trvalo. Mezitím si mě fotil pán z Pevnosti, takže zřejmě bude brzy někde viset má fotka a u ní popisek ,,Největší šílenec letošního veletrhu". Po zaplacení byly knihy uložené do krabice a ta schovaná na stánku, abych se s ní nemusela vláčet při procházení veletrhu. 
Navštívili jsme snad všechny stánky. U stánku nakladatelství Epocha (alespoň myslím), jsem ještě ukořistila celou sérii Věk objevů za 150 Kč, což je cena, za kterou tyto knihy nikde jinde neseženete. Nebo já alespoň nesehnala. Mám z této trilogie obrovskou radost, protože ji mám vyhlédnutou už asi 2 roky.

Brzy potom jsem narazila na paní Marii Brožovou a její tvorbu. Chvíli jsem se dívala jak maluje, potom si vybrala jeden pohled (velmi tématicky příhodný ke Světu knihy), který mi paní Brožová podepsala a vydala jsem se dál .
Zastavila jsem se i u stánku Euromedia. Uvnitř bylo tolik lidí, že mé kroky velmi brzy směřovaly ven. Ale venku před stánkem stáli redaktoři z nakladatelství Yoli. A jelikož jsem den předtím luštila jejich křížovku, znala jsem tajné heslo k pokladu. Tajenka zněla ,,Knedlíková krize" a já si připadala trošku jako blázen, když jsem jim to povídala (popravdě jsem musela sebrat odvahu, abych to vyslovila). Za svůj statečný čin jsem dostala záložku Will Grayson, Will Grayson, bloček a stužkovou záložku. Všechny dárečky se mi líbí, akorát s tou stužkovou záložkou mi maličko lezou do zelí (brzy se dozvíte proč). 
Výstaviště se záhy začalo plnit lidmi a bylo velmi těžké byť jen procházet uličkami. Chtěla jsem udělat pár fotek, ale pak na to ani nebyl prostor. Neustále kolem mě bylo tolik lidí, že bych musela chodit s foťákem nad hlavou. 
Během procházení stánků jsme potkali pána, který nám dal volňásky na Svět minerálů, který se konal tento víkend ve vedlejší budově výstaviště. Když jsme tedy měli dost prohlížení stánků, vyzvedli jsme krabici s knihami a šli se ještě podívat na minerály. Popravdě, dát v jeden den knihy a kamínky, to je něco pro mě. Ještě že jsem s sebou už neměla moc peněz :D.

Na minerálech jsem mohla oči nechat. Pavlik mi koupil pár tromlovaných kamínků a jeden ametystový náramek, čímž mi udělal obrovskou radost. Vzala jsem si i pár kontaktů na prodejce, kteří měli krásné zboží i ceny.
Potom už jsme se vydali domů. Krabice s knihami byla poměrně těžká, takže jsme se střídali v jejím nošení (ale nejvíc nosil Pavlik, jako udatný rytíř, který nenechá dámy vláčet se s nákladem). Doma jsme krabici ze zvědavosti dali na váhu a zjistili jsme, že vážila 15 Kg. 

Nikdy bych si nepomyslela, že si dovezu tolik knih. Nebylo to v plánu. Ale jelikož jsem jak knihomol, tak sběratel, nemohla jsem si je nechat ujít. Celkem jsem si pořídila 5 celých sérií (trilogie). V knihovně mám místa dost, takže s ubytováním nebude problém. Nehledě na to, že strašně nerada začínám číst sérii, když nemám další díl doma. Proto si většinou pořídím celou sérii a až potom se pouštím do čtení. A upřímně, po letošním Světě knihy se nemůžu dočkat, až budu mít prázdniny a budu se moci vrhnout na čtení :).

Teď bych Vám ráda ukázala vše, co jsem si přivezla:
 Trilogie  Trpaslíci. Měli ji nedávno na FantomPrintu v akci za 150 Kč. Tenkrát jsem si ji nekoupila, brzy byla rozprodaná a já toho litovala. Teď ji mám celou za 60 Kč.
Trilogie Živé lodě:
 Celá trilogie Kroniky havranů. Na stránkách FantomPrintu ji mají v ,,akci" za 628 Kč. Mě stála 60 Kč. To tam prostě nešlo nechat.
Třetí díl série Legendy Alfů. Doma mám již druhý. A kniha Trolové.
 Druhý a třetí díl série Noční běžci.
První a druhý díl série Kodex Alera.
První a druhý díl série Temný učedník - DragonLance.
První díl Kangova regimentu, DragonLance. A Cesta hněvu, což je první díl série Kniha a meč, ale jestli vyjdou i další díly, to bůhví.
 Trilogie Minotauuří války.  Série DragonLance.
 Pátý a šestý díl série Hrdinové. Zatím nechávám v knihovně a snad brzy seženu další díly.
 Na tyto knihy mě upozornil Pavlik. Je to 1., 5. a 6. díl. U této série udělám výjimku - nejdříve si přečtu první díl a až potom seženu ten zbytek.
 Série Věk objevů, která mě stála pouhých 150 Kč:
 Dárky od Yoli za vyluštěnou tajenku:
 Pohled s obrázkem od Marie Brožové. Má krásný název- Dům knihy.
 Nejkrásnější část pohledu:

 Vstupenky, program a slevenky:
 Časopisové čtivo:
Drobnůstky ze Světa minerálů:

Na Svět knihy se těším celý rok. Letos jsem si na tento den vyhradila 1000 Kč. Celkově jsem tam i s dopravou a vstupným (pro 3 lidi) nechala 1060 Kč, takže jsem se docela vešla :). Za 30 knih jsem zaplatila 690 Kč. No kde takové ceny dostanete? Nikde. Letos jsem si veletrh velice užila a jsem šťastná za všechny nové přírůstky, ať už ty knižní nebo ostatní. 

8 komentářů:

  1. Skvělý report! Páni, patnáct kilo knížek, to jste fakt dobří, že jste to donesli, neumím si představit vláčet to v igelitkách. :D Já první, co jsem letos udělala, bylo, že jsem si koupila plátěnou tašku u Slovartu. :D
    Moc mě mrzí, že jsme se nakonec nesešly (můj telefon zapomněl vibrovat a tak jsem si uvědomila až moc pozdě, žes mi volala) a tím pádem jsi ty knížky vláčela tam a zpátky, ale co se dá dělat, příští rok se zase všechno nějak vychytá a vylepší. :D

    Měj se krásně a užij si čtení nových přírůstků. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :D. Nad plátěnou taškou od Slovartu jsem taky přemýšlela, ale pak mi přišla poštou k jedné výhře. Mám ji ale doma a ještě jsem ji ani nerozbalila.

      To nic, nějak se to v tom mumraji a věčném proudu lidí nepodařilo :). Vezmu Ti to kdyžtak jindy :).

      Děkuji :).

      Vymazat
  2. Super článek! A hlavně skvělé přírůstky :D Já jsem se tam zase nedostala, ale příští rok se tam už podívám za každou cenu, je až neuvěřitelné, že mi do toho pokaždé něco skočí.
    Každopádně je super, že sis to tam užila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :). No to doufám, že se tam příští rok dostaneš :). Já si to nenechám ujít, leda by se dělo něco velmi důležitého, důležitějšího než Svět knihy.

      Vymazat
  3. Úžasný report, myslela jsem si, že jsem blázen, ale už si to nemyslím :D Takže Ti díky :D 15 kg je fakt nálož a navíc - nemáte kde spát :D
    Měj se krásně a jsem zvědavá na tvé dojmy ze všech přírůstků :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Díky :D. Knihy jsem zase uklidila do krabice a už se nemůžu dočkat, až příští týden pojedeme autem k nám (teď jsme u přítele) a já si je budu moci všechny uložit do knihovny :D.

      Dojmy z nových přírůstků Ti můžu říct hned: jupíííí, aaaaa, juchuuu, jsou tak krásný, aaaa, už se nemůžu dočkat, až si je přečtu, uuuu. Tak nějak by se to dalo popsat :D.

      Vymazat
  4. No ty vogo, ja tam nechala 750 a mam dvě knihy a dva štosy časopisů. Škoda, že tyto knihy nečtu:D. Jinak akce ze skoro 700 na 60 kč...hustý..:D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)