sobota 11. října 2014

Dračí oheň

Název: Dračí oheň
Autor: Chris d´Lacey
Nakladatelství: Víkend
Počet stran: 236

David si právě pronajal krásný pokoj u hodných lidí ve velice příjemném rodinném domě. Poněkud ho sice udivila základní podmínka paní bytné a její dcery Lucy, že musí mít rád děti, kočky a draky, ale příští dny mu ukáží, proč tomu tak je. Zjišťuje, že ho čeká život se spoustou hliněných dráčků, jež paní domu sice nesbírá, ale zato vyrábí ve své Dračí sluji, což je její pokojík v prvním patře, kam je vstup zakázán. Leč nejsou to dráčci ledajací. Tu a tam ožívají a stávají se středem mnoha tajemných událostí a příběhů. Všechny vzrušuje záhada ohnivé dračí slzy, krok za krokem se objasňuje legenda o prastarých dracích. (oficiální text)


Tato knížka mě už lákala dlouho a když jsem ji viděla zlevněnou, tak jsem neodolala a koupila jsem si ji. Když jsem ji začala číst, bylo mi jasné, že je to spíše pro mladé čtenáře. Ale po dalších několika stránkách jsem se musela přiznat, že je to velmi dobře napsaná kniha. Protože i když obsahuje ,,obyčejný"  příběh, kde jsou v hlavní roli veverky, nemohla jsem se od knihy odtrhnout. A po dočtení jsem si říkala, jak milé čtení to bylo. Taková příjemná oddechovka, která mě odpoutala od dospělého světa a vrátila do dětských let, za což jsem vděčná :).

Jendou z hlavních postav je David, který si pronajal pokoj u Liz a Lucy Pennykettlyových. Chvílemi mě trošku štval, jak byl natvrdlý a hlavně nedokázal spoustě věcem uvěřit. Ale na druhou stranu byl i hodný a dobrosrdečný, takže jsem mu jeho neduhy odpustila. Pak je tu malá Lucy, která je lehce otravná a věčně vyžaduje něčí pozornost. Ale miluje zvířátka a snaží se jim pomoci. A nakonec je tu Liz, hrnčířka, která vyrábí draky. Miluje svoji dceru, draky a i Davida má ráda. Prostě zábavná trojice :).


Knížka má moc krásnou obálku. Docela hezky vystihuje jaké tajemství v sobě kniha skrývá. A navíc je zelená. Já mám zelenou velmi ráda :). A v kombinaci s drakem je to naprostá nádhera.

Knížku můžu doporučit všem nenáročným čtenářům, kteří dokáží vidět krásu i v jednoduchosti :).


Hodnocení: 85%



PS: Trošku více se rozepíšu o knize až po přečtení 3.dílu :).

2 komentáře:

  1. Koupila jsem si omylem druhý díl této série a první jsem ani nečetla, tak jsem ten druhý darovala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka je skutočne krásna a aj anotácia vyzerá zaujímavo, rada by som si knihu prečítala, určite by to stálo za to :-)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)