neděle 12. října 2014

Percy Jackson - Poslední z bohů


Na poslední díl  Percyho Jacksona jsem čekala s obrovskou zvědavostí. Zajímalo mě, jak vše dopadne, jaké nové zápletky kniha přinese a kdo nakonec přežije. Víte, já nemám ráda, když v knihách umírají lidé, kteří si získali mé sympatie. Ale kniha mi nachystala překvapení, o kterém jsem neměla ani tušení.

Název: Percy  Jackson – Poslední z bohů
Autor: Rick Riordan
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 406


Jmenuji se Percy Jackson... Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas... (oficiální text)

Rick Riordan si svůj velký mistrovský kousek schovával až na poslední díl, jak se od tak skvělého autora dá očekávat. Nevím, čím to bylo, ale i když to byl díl nejvíce nabitý bojem a smrtí, taky tam bylo nejvíce zábavných momentů. Přistihla jsem se, jak se kolikrát směji nahlas, což si nepamatuju, že by se mi u předešlých dílů stávalo tak často. Nebo je možné, že jsem si zvykla na styl ,,ála Percy“ a připadalo mi to vtipnější než dřív. Opravdu jsem se místy hodně bavila. Ale na druhou stranu jsem také měla chvílemi tak napnuté nervy, že jsem toužila otočit o pár stránek dopředu a zjistit, jak to dopadne, abych byla v klidu. Ale neudělala jsem to (no dobře, než jsem začala knihu číst, tak jsem se podívala, jestli Percy a Annabeth přežijí, ale nic víc). A tak jsem se občas hodně strachovala o Nica, Grovera, Tysona a další.

Co se týče mých oblíbených hrdinů, všichni do jednoho nezklamali. Všichni v sobě našli ještě větší odvahu než měli doteď. Díky přátelům se dokázali postavit i největšímu zlu. A Percy projevil ohromnou vůli a ctnost. Opravdu jsem byla ze všech událostí a zvratů velmi překvapená a následně potěšená tím, jak se s tím vším dokázali vypořádat. A dokonce i Bohové mě ohromili.          


Knihu jsem četla stylem ,,čtecí maratón“. Večer jsem si přečetla prvních 100 stran a zbytek jsem dočetla druhý den ráno. Takže jsem vylézala z postele až ve 12 hodin, v pravé poledne. Byla to pro mě docela výzva, přečíst naráz celou knihu. Se čtením to mám totiž tak, že když čtu delší dobu, tak pak musím knihu odložit a jít dělat chvíli něco jiného, protože jsem jakoby ,,přesycená“. Ale stačí mi chvilka ,,regenerace“ a můžu pokračovat. A tak jsem se v průběhu čtení došla alespoň nasnídat. Pak přišel krizový moment, když mi zbývalo asi posledních 100 stránek, ale řekla jsem si ,, To už prostě dočteš!“ a znovu se ponořila do děje. Ten mě do sebe opět vtáhl. A pak byl najednou konec. Měla jsem pocit triumfu, že jsem přečetla celou knihu, ale zároveň mě mrzelo, že je to poslední díl Percyho Jacksona. Měla jsem v hlavě ještě tolik otázek. I když je pravda, že jsem byla nadšená, protože autor osvětlil skoro všechny záhady až na ty, které byly na posledních stránkách. Díky nim si nechal otevřená zadní vrátka.

Celkově mě kniha ohromně nadchla. Nechyběla akce, ale ani odlehčené vtipné momenty. Dokonce tu byly i  romantické chvilky. A vyřešilo se spousta záhad a tajemství. Opravdu mě tento díl velmi potěšil, proto mohu všem jen doporučit. A obálka je krásná, přesně v Percyovském stylu.

Kdybych měla něco říct o celé série Percyho Jacksona, řekla bych asi následující: ,,Neváhejte a přečtěte si to. Získáte tak skvělý literární zážitek a věřte mi, že na Percyho nikdy nezapomenete.“

Hodnocení knihy: 100%

Hodnocení celé série: 97%


2 komentáře:

  1. O této sérii dlouho přemýšlím. Já koukám na filmy ale vím, že kniha je asi jiná nebo třeba lepší. Proto bych si je chtěla přečíst ale stále nevím, zda do toho jít. Podle tvé recenze se ti knihy líbí, tak bych je mohla přidat na seznam. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahojky určitě do toho běž protože abyh pravdu řekla ten film stál za starou bačkoru ..nic tam není pořádně vysvětleno a věř mi že až si to přečteš budeš se cítit lépe už jen kvůli tomu že ses dozvěděla tolik věcí, které by tě nikdy nenapadne a navíc to přibere více fantasie...

      Vymazat

Každý komentář mě velmi potěší. Proto všem moc děkuji! :)